På resande fot

Alltså jag har rest från Arlanda ganska många gånger hittills i mitt liv och varje gång slår det mig på senare år att det är en så dålig flygplats som lider av dålig organisation och olidlig växtvärk.

Semestern kunde ju ha börjat bättre än med två sjukdagar i sängen med feber och slut i kroppen innan avfärd.
Vi skulle åka på kvällen så för en gångs skull bestämde vi oss för att vara ute i god tid, närmare bestämt tre timmar innan avgång.
När vi kommer till avgångshallen är det fullständig kaos, hur mycket folk som helst. Transportband trasiga enligt rykten. Absolut ingen information ges mer än "tekniska problem" Vi går ner till Max i ankomsthallen och Sofia fixade middagen.

Efter 2 timmar i kö till incheckningsapparat (!) sticker vi till SAS bagage drop på reguljärsidan och hamnar sen i en kilometer kö till säkerhetskontrollen. Där sitter en (1!) ensam tjej och kollar pass och boardingkort på alla. Stämningen är hätsk och aggressiv. Usch! Vi är nu på väg att missa vårt flyg!
Vi rusar till gaten och där finns ca 15 pers. Kapten vill vänta in de 200 som saknas.
De anländer efter mycket om och men och vi kliver ombord.

Hej då Sverige!

När vi precis missat vår slot-tid visar det sig att Röjvar Pansar saknas och har checkat in tre väskor. Röjvar hittas inte och då måste allt bagage lastas ur, vi måste gå ut på plattan och identifiera våra väskor. Sen lastas planet om och vi lyfter ca 3 timmar försenade.

Vi landar i ett varmt Split i Kroatien och allt flyter smidigt.
När vi sitter på bussen till hamnen säger guiden:
- Ja, nu saknas det bara två personer så kan vi åka.
Varpå hela bussen skriker:
- NEJ! Åk bara!

Sen var det färja med omkastning och ytterligare taxi till hotellet.
Klockan 14.30 började vi resa och 2.30 nästa dag var vi framme.
Herregud, men vilken belöning vi fått.

Macka och äpple på rummet inatt när vi kom. Guld värt!!!!