Glömskans träning

Leverans av inköpta chokladbollar på jobbet. 


De hade varit goda att smaska på nu. Synd att jag glömde de i bilen. 

Matlådan från igår glömde jag också. Typiskt! 

Jag var kanske lite nervös inför träningspasset med Bodilski och vår PT Julia, som det var dags att träffa igen. 
När hon sa till oss att göra armhävningar sa Bodilski: 
- Jag gör på knä för ryggen klarar inte det andra sättet. 
Jag sa: 
- Jag gör bara en för det är för jobbigt. 

Julia spände ögonen i oss och sa: 
- Sa jag det?! Nina, du gör fyra stycken! 

Alltså, tjejen kunde vara min dotter men jag blev peppad och gjorde fyra RIKTIGA armhävningar. Fy fan vad jobbigt och tungt. 
I morgon blir det träningsvärk, det vill jag lova. Numera är jag van vid att ha lite småont överallt. Känns bra! 

Slutade extra tidigt idag så Ove stod och väntade i Rosersberg på mig och sen åkte vi varsin bil till Ica Maxi och handlade tillsammans. 
Det verkade inte vara ICAs dag, iallafall inte med skyltningen. 


Nä, det där är INTE vildFågelblandning! Det där medlet dör nog fåglarna av. Felstavad skylt dessutom. 

Efter Ica åkte vi till Arlanda och lämnade en av bilarna till Sofia, som jobbar natt. 
Vi tog en tur i avgångshallen för att se om de lagat transportbandet som var trasigt när vi åkte till Kroatien. 
Skitmycket folk och stillastående köer även ikväll. 
Dessutom en nedsläckt säkerhetskontroll för strömmen hade visst gått i den delen av hallen. 
Restaurangerna hade ström, men inte det viktigaste på flygplatsen. 
Suck, säger jag bara. 


Väl hemma fixade Ove goda maten och Lehandro hade fixat en film. "Herkules" och den var riktigt bra och spännande. 
Så det blev ett skönt soffhäng och bra fredagsmys. 
I morgon väntar nytt äventyr. 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback