Onsdagfirande och fikande för oss spättor - Bettor

Vaknade glad idag, det är ju min och en massa andra fina tjejers namnsdag; Elisabeth! 
Min faster, svägerska, kompisar, arbetskamrater ja, hur många som helst i min omgivning heter just Bettan. 
Grattis till oss. 
Jag började firandet på jobbet med onsdagsfikat. Bästa Tyttelitut hade bakat scones och serverade med lemoncurd, hallonsylt och grädde. Mums och stort tack!!

Sen avslutades kvällen med en träff med fru Dawson. Vi shoppade jultröja (jag köpte tre för alla var fina) och sen gick vi och satte oss på gamla Karlsson & co, numera Kristall. 

Jodå kristallerna glimrade! 

Vi käkade deras hamburgare och tog ett glas vin till. 
Som vanligt när vi träffas ville pratet aldrig ta slut och efter tre timmars middag blev vi "utslängda", precis som förra gången vi sågs. 

Maten var god! 


Toaletten inte så fräsch!


Glitter även i golvet. 

Tack Annica, för en superrolig kväll. Skönt att prata och skratta med dig. 

Hemma möttes jag av halvsovandes man och svärson och pysslande dotter. 
Hon är så kreativ och jag ska senare visa hennes senaste idé. Den är klar om ca 48 timmar. 

Halv tolv gick jag ut med hunden och kan man tänka sig vad konstigt, ett vägarbete i ett villaområde höll då på för fullt. Halv tolv på natten! 
Folk är inte kloka nuförtiden. 
Hunden morrade som ett åskmoln och jag kände mig trygg med min vakthund i mörkret. 

Här vaktar jag! 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback