Hjärnstress vs att-göra-lista

I morse vaknade jag av riktig hjärnstress och kände mig lite orolig i kroppen. 
Jag hade planerat in en massa saker att göra så det bara snurrade i huvudet och jag blev mest handlingsförlamad. 
Känner ni igen det? 

Långa killen bad mig säga vad jag tänkte göra och säger sen: 
- Men allt det där behöver man ju en hel helg på sig att göra. 

Han föreslog att jag skulle göra en lista och stryka det som blev gjort under dagen. 
Det som blev kvar kan jag göra någon annan dag. Klok kille!


Herregud vad jag ska julpynta, har till och med skrivit det två gånger. 
Långpromenad strök jag på en gång för det var sånt skitväder. Chili var helnöjd med två korta och sen ligga på fönsterbrädan och spana på de därute i skogen bakom vårt hus. 
Läsa bok sket jag också i för det ska jag ändå göra nu. 
Massor fick jag gjort, plus dammsugning och skura golv. 
Röja lägenheten tog längst tid då pysslet på matbordet äntligen åkte väck. 

Jaha, nu är det bara julpyntet kvar då. 
Det ser jag fram emot!

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback