Söndagskonsert

Idag hade jag en träff med 93-åriga farmor. 
Herta är ju själv konsertpianist och har spelat på Konserthuset, därför är det alltid extra roligt att få gå på konsert med henne i vårt fina blå. 



Idag lyssnade vi på den norske pianisten Leif-Ove Andsnes. 
Alltså han är så bra, så bra. 
Han spelade fyra sonater av Beethoven och tiden stod helt still. 
Plötsligt hade två timmar gått och magin var över. 
Helt fantastiskt var det. 

Men jag förstår inte vad som hänt med publiken. Spring i dörrar, mobiler som ringde och förkylda människor som både nös och hostade. 
Så jävla respektlöst mot oss andra. 

Nästa gång tar jag munskydd och öronproppar med mig. 
Äh, skoja ba'!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback