Mamma-dotterdag idag

Idag var det ju så varmt att jag nästan mådde illa. 
Mera illa mådde jag när jag varit hos optikern och skulle köpa nya glasögon. Bara glasen kommer att kosta 9.000 spänn! 
Nej, jag bestämde mig snabbt att behålla de bågar jag har. Usch, inga roliga pengar alls. 

Men sen blev det roligare. 

Mamma och jag tog röda faran och åkte till Thun's  utanför Almunge. Det är ett mini-Ullared med lagom stor yta och bra märken och billiga priser. 

Vi hade så mysigt och lite folk var det, men jag stötte ändå på grannen hemifrån. Typiskt! 

Mor och jag röjde runt i varuhuset och provade lite av varje. 


Mir bjöd på lunch och på vägen hem såg vi en gårdsbutik och planerade hur vi skulle köpa närodlade grönsaker och purfärska ägg. Och så hade de inte ens öppet. Skitbutik!

Eftersom det var så jäkla varmt idag så var jag helt slut när jag kom hem. Jag nobbade min PT Pinglan och som straff till mig själv fixade jag mer hemma och tvättade ännu mer tvätt. 
Tog en tur till Arlanda och köpte glass och nu ska jag försöka sova efter fem dagars ledighet. 
Det blir inte lätt! 

Här är en som INTE har några som helst sömnproblem, trots att jag plockat bort en stor fästing på nosen. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback