Från halvdöd till Duracell

Alltså jag pallar verkligen inte den här värmen. Jag blir svettig, slö och trögtänkt, mer än vanligt faktiskt. 
Men arbetsdagen flöt på fint och jag kände mig nöjd när jag skulle åka hem. 
Hem ja, det tog en och en halv timme att komma hem. 
Nu ör det verkligen akut läge med dåligt underhållna växlar, spårfel och tågfel. 
Alla de tre bortförklaringarna dök upp på min hemresa. 
Tur att jag hade köpt mig en Pride-Plopp att trösta mig med. 


När jag väl kom hem var det bara hunden och jag som var hemma och när luften blev klarare framåt 21-tiden då fick jag energi och sommarstädade balkongen. 
Vinterns "blommor" kastades. 

Jag vet, ljung är en jävligt tråkig blomma. 

Jag planterade blommorna som Soffi köpt. Underbara unge. 

Det är grannens flagga. Han måste visa att han är svensk - varje dag.  

Det blev så fint på "ballen" så nu kan vi mysa där igen. 

Oj, nu är klockan jättemycket eller lite så nu ska jag sluta min blå/grå ögon. 
Deppar fortfarande för att jag ser så illa och att glasögonen är så dyra. Långsint får man faktiskt vara, om det är befogat. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback