Firande i dagarna två

Igår firade vi Ärstin och Ubbes yngste son Simons studentdag. 

Regnmolnen hängde över oss men gjorde uppehåll precis när hans klass sprang ut. 


Stilig och glad kille!

På skolgården kände vi oss alla som en enda stor familj och jag glömde bort att vi ju inte är släkt. Men så blir det när man är nära varandra. 
Det blev några "familjebilder". 




Våra otroligt fina och duktiga barn! 

Det var underbar mottagning hos familjen med både god mat och fantastiska tårtor. 

Vi vuxna höll på till 3 på natten med filosofi och annat. 

Själv körde jag runt både ungdomar hit och dit och de i gänget (alla) som inte ville gå hem. En något överlastad bil kördes runt medan solen gick upp och fåglarna kvittrade. 
I morse kändes som om jag festat loss ordentligt med huvudvärk och trötthet (jo, jag var nykter igår). 
Men det var ingen mening med att känna efter för festandet fortsatte i och med nationaldagen. 
Ove och jag stod för förrätten, vinkokta musslor med grädde. 

Det blev riktigt bra med tanke på att det var första gången vi gjorde det. 

Den blå-gula dukningen fanns ju kvar på Siriusgatan så vi träffades hos Ubbe och Ärstin även ikväll.  
Vi åt grillat till varmrätt, 

och herr och fru Svensson bjöd på Gino till efterrätt. 
Hur gott som helst! 
Det blev en något tidigare hemgång idag och Ove och jag fortsatte till Arlanda och hämtade färdigjobbad  dotter och långa killen. 

Coca-Cola till musslor. Den dyra chablin jag köpte med leg. smakade pyton. 

//Najno





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback