Farväl blodgivning - ge blod nu!

Idag på lunchen tänkte jag att jag skulle lämna lite blod på blodcentralen. Jag har givit blod i många år men gjorde ett längre uppehåll förra året på grund av fucking cancer. 

Jag fyllde i min hälsodeklaration och eftersom det var länge sen jag lämnade blod så fick jag prata med en sjuksköterska. 
Då meddelar hon mig att jag aldrig mer får lämna blod då jag haft malignt melanom. 
Hon sa: 
- Du behöver ditt blod till dig själv. Och du har ju givit blod 30 gånger så du har faktiskt hjälpt och räddat drygt 100 personer. Så Nina, du har gjort ditt. 

Jag blev lite nedstämd men också rörd och när sköterskan ber mig följa med henne för att välja färg på min avtackningsgåva, då brast det liksom. Gråtande tog jag emot den jättefina Ittalaskålen som tack för den här tiden. 

Så nu mina kära bloggläsare, nu får ni ta över stafettpinnen från mig. 
Nu vill jag av hela mitt hjärta att ni blir blodgivare. 
Är man beredd att ta emot blod om något händer en, då ska man också ge blod om man kan. 
Det gör inte ont, man får ofta något att äta och dricka, och framförallt, man går därifrån med en riktigt feelgoodkänsla i kroppen. 
Tänk inte att du borde, gör bara. 
Meddela gärna i kommentarsfältet när du varit där första gången. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback