Det är på tok för lite korv här i landet

Hela söndagen gick utan att jag vimsade till det. Hoppsan! 

Ove och jag begav oss till Wenngarns slott i Sigtuna där det skulle visas utomhusbio "Smurfarna 2". Innebandylaget som Ove tränar skulle grilla och sälja korv och det fattades folk så jag hängde med. 

Tänk om man fått betalt för allt ideellt arbete man gjort i sitt liv, då är vi många skulle vara rika på pengar. Istället är vi rika i hjärtat och på erfarenheter. 
Jag som är kulturtant var ju tvungen att kika på slottet, som egentligen inte är ett slott utan ett av de första palatsen i Sverige, först byggt som ett stenhus på 1300-talet och sen omgjort och restaurerat ett flertal gånger runt 1650-talet. 
I slottet var det idag en utställning med nya konstnärer. 
Obegriplig konst för mig men häftigt i den urgamla miljön som "slottet" bjuder på. 

Läckert tyg till en bänk. 

Här kan alla prinsessor sova!


Regnet hängde i luften men höll sig i molnen. 

Varje söndag i sommar kommer de att visa utomhusbio. Idag kom det ca 150 st. 
Ta en dagsutflykt till Wenngarn vettja i sommar. 
Då kan ni hälsa på mig på Lycko, om jag är hemma förstås. 

//Najno

Satan, vad jag INTE passar i sportkläder och keps. Men solglasögonen är snygga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback