Hej Askersund. Var har du varit?

I morse tog vi vårt pick och pack och begav oss mot vårt äventyr i Askersund.
Det sista jag skulle komma ihåg var att lämna Coop-kortet till Sofia, då hon tappat bort sitt. 
På bilresan ringde jag Coop och skulle spärra hennes kort och vad gör jag? 
Spärrar MITT kort som jag lämnat hemma. 
Semestermoodet har totalt infunnit sig. Härligt!
 
Jag hade bestämt för mig att vi varit i Askersund för längesen men Ove hade rätt, som vanligt. Vi har missat en urmysig liten hamnstad med kullerstensgator och trähus. 
Vi har strosat igenom ett antal fina hantverksbodar,


 ätit lunch och middag vid hamnen, besökt kyrkan med personlig guidning, 


tänt ljus för de som är i himlen, besökt stadens chokladhus 

och slappat lite på hotellet. 

Vi bor i flygrummet med massor av roliga detaljer. Lampknapparna t.ex är som flygreglage. 

Behöver väl inte säga att det var en kanondag?!

//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback