En liten årskrönika med Najno

Jag hade tänkt göra en årskrönika på "skitåret" 2013. 
Jag upptäckte snabbt att det inte alls var något skitår. 
Vi börjar med det negativa i tidsordning för inget är värre än det andra: 
1 Pappa halkade och bröt armen när han rastade min hund. 
2 Jag fick hudcancer med allt vad det innebar av operationer och läkarbesök. Man upptäckte även en annan tumör under hakan på mig. 
3 Pinglan och Ubbes mamma fick en väldigt stor stroke och låg på sjukhus/kortidshem i sju månader. 
4 Mamma fick bältros i augusti och är inte bra än.  
5 Flera kompisars föräldrar åkte in akut på sjukhus under en period i somras. 
6 Mamma bröt nyckelbenet. 
7 Pappa opererade sin prostata. 

Ja, det var säkert en massa annan skit som hände också men det har jag valt att glömma just nu. 

Sen hände det vansinnigt roliga saker också:
Sofia tog studenten. En helt oförglömlig dag med strålande väder och rolig fest. 

Vi åkte till Stöten med våra bästa gemensamma vänner, Ove och jag. 

Familjen firade en underbar vecka i Åhus under sommarens varmaste vecka. Dock iskallt i havet. 

Familjen åkte till Wien och hade en helt galet kul helg tillsammans. 

Vi var ute på Guldslottet med våra bästisar. 
Vi åkte till Arboga och firade vår bästa och första 50-åring i gänget. 
Vi firade även Ärstin vid tre (3!) andra tillfällen. 
Unge herr Svensson tog också studenten. 
I princip hela den långa sommaren rantade vi runt hos kompisarna och grillade. 

Vi var i Siljansnäs en helg i februari och bara eldade i öppna spisen. 

Bästa Sus och jag åkte till Halmstad och hon gick barfota på stranden i slutet av oktober. 
Jag träffade mina gamla vänner och gjorde roliga saker med dem alla. 
Jag var på ABBA-museet med Storchen. 
Jag var på ukulelekonsert med Myris och fru Svensson och sen på ukuleleworkshop i Stjärnsund. 
Jag var på konsert med Melissa Horn med Soffi. 
Jag fick fast arbete på Konserthuset. 

Ja, ni märker ju att det positiva var långt mer värt att minnas än det negativa. 
I morgon bitti kl 8 opererar jag bort min godartade tumör under hakan. Jag har valt att kalla det muffelimuff-syndromet. Vad det heter på riktigt är så krångligt. 

//Najno





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback