Drama, EKG och vattengympa

I morse när vi kommit till jobbet slirade en polisbil upp på Sveavägen utanför oss med blåljusen blinkande. 

När vi lyfte blicken såg vi att man spärrat av hela kvarteret med plastband. 


Något måste ha hänt. Vi tänkte direkt att någon rånat Forex bank på andra sidan gatan. 
Polisen kom in till oss och frågade om vi sett någon misstänkt. Det hade varit ett väpnat rån inne på Phone House. 
Man hade låst in personalen på lagret under vapenhot och sedan rånat butiken. 
Usch, det kändes inte bra. 

Men sen rusade dagen iväg. Ila och jag möblerade om i butiken och gjorde fint. 
Och senare på kvällen (vi hade extern konsert) blev det stiltje så jag kunde gå hem tidigare. 
Tjoho, då kunde jag ju gå på vattengympa för första gången på mycket länge. 
Ubbe och herr och fru Svensson var också där. 
Tack Soffi för skjuts och medtag av simväskan. 
Soffi har i ett dygn framåt ett 24-timmars EKG på sig. 

Hjärtundersökningen går som sagt vidare. Hoppas de hittar varför hon får så ont i hjärtat ibland. 

Väl hemma blev det middag till "Veckans brott". Jag älskar Leif G W Persson. Dessutom skriver han underbara böcker. Har hans senaste som  väntar på  att bli läst av mig. 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback