Tänt vare här - på hög höjd!

Idag bjöds det på nybakat på jobbet. Det var Kats som gjort supergoda saffransbullar med kokosmojs Inuti.

Lite ljumma ska de vara. 
Och idag sa jag hej då till skrivbordet för nu är jag ledig. Har jobbat den 23:e fem år i rad så nu ska jag ta tillvara den dagen. 

Hej då och god jul. 

Ikväll firar Dagens Nyheter 150 år och de bjöd på århundradets fyrverkeri ute på Riddarfjärden. Jag kläckte en idé för mig själv att jag skulle ta med mig min bästa Elisa upp på Konserthusets tak ikväll och kolla på "raketerna". Elisa fyller nämligen år idag. Tyvärr kunde hon inte, hon firade hemma med familjen. 
Så jag frågade Soffi och långa killen om de ville hänga med. De ville och kunde de! 

Ja, det kan man kalla pole position!!! 
Vi fick verkligen bästa utsikten och inget som stod i vägen. 





Jag är ju barnsligt förtjust i fyrverkerier och njuter tillfullo av detta. 

Och nedanför oss pågick torghandeln på Hörorget som om ingenting hänt. 
Åh, vilken fantastisk upplevelse. 
Tack Konserthuset för utsikten. 


Sen gick vi och käkade i Kungshallen. Låt oss säga att det var vegetariskt....

Och senare ikväll kom Ove hem med en superfin korg som han fått av en kompis, bara för att han gillar Ove. 

Tjing för skogshallonsylten med 60% hallon!!!

I morgon blir det pyssel i lugn takt med hela familjen. Nåt att se fram emot. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback