Mörka tider, strålande tider

Herregud, jag gick upp 6 i morse och när jag var ute med hunden var det kolsvart. 
Jag kan inte förstå hur jag stod ut i så många år och pendlade kl 6.30 varje dag till stan. 
En stor fördel med att börja jobba så sent som jag gör är att jag varje dag har det ljust när jag åker till jobbet. 

Så här såg Rosersbjörken ut i morse. Inte alls, som ni förstår klockan 7. 

Jag gjorde inläsning på Voice och kom sen lite tidigare till jobbet. 

Söder klockan 8 i morse. 

Vårt måndagsmöte inleddes med att alla fick berätta om det som var bäst respektive sämst med söndagen. 
Väldigt kul och skön genomgång. 

Arbetsdagen susade fram och jag drog senare hem och bjöd på middag (ovanligt). Kyckling med specialgjord jordnötssås och grönsaker. Mums fillibabba. 
Innan maten drog ungdomarna och jag till plantagen och tjackade in oss på lite julblommor. 
Det blir fint. Vi hann inte allt till första advent men det bryr vi oss inte om. 
Långa killen lattjar med Chili hela tiden. Här leker de Lejonkungen (tror det är en favvofilm för honom). 



Och adventljusen är i ordning. 
I år på silverbricka med rött glaskross. 

Soffis idé. Hon är både min kanariefågel och idéspruta. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback