Granen står så grön och grann i garaget

Herregud, nu är vi tokiga i familjen. 
Vi köpte julgran idag, drygt två veckor före jul. 

Det är verkligen inte likt oss. En superfin kungsgran som passar perfekt i vardagsrummet. Jag är allergisk mot vanliga julgranar och förra året var granen så dyr att jag sa att vi skulle köpa låtsasgran i år. 
Men, jag lät mig bli övertalad av mig själv att ha levande gran. 

Det ska bli så kul att få hänga upp de nya fina kulorna Sofia köpte i London. Där vet dem hur en julkula ska dras. 

Och myset bara fortsätter.... 

Pappa kom förbi på en nattfika. Han hade nybakat bröd med sig så det blev en extra trevlig titt. 

Tack för titt'n pappa!

Ungdomarna var på julkonsert i Globen. Den som är på konsert brukar ringa hem under ett bra nummer och bara låta telefonen ligga i knät. Då får den som är hemma på Lycko liksom vara med en stund på konserten. Så jag har hört både Patrik Isaksson och Tomas Ledin live ikväll. Tack Soffi för det och tack bästa Sus. 
Det var nämligen du som införde det i mitt liv när jag fick "följa med" på konsert med Celine Dion. Det ni, då satt jag och grät i soffan på Lycko - av glädje. 

I morgon blir det äventyr. Wish me luck and patience, vi ska köpa julklappar...

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback