Fira chef och skrapa bil

En riktigt lerig morgonpromenad med nosande Chili som stannar precis överallt för att kolla om några killar gått förbi. 

Jag håller just nu på och läser en riktig tegelsten till bok "Vi, de drunknade" av en dansk författare   Den är så rörande och svår att släppa. Tur att jag har totalt 70 minuter varje dag på tåget att få dessa lässtunder. 

Idag firade vi vår avdelningschef eftersom hon fyller jämna år om ett par dagar. Tjejerna på 4:an hade gjort om hela lunchrummet till "Lottas toppstuga". Chefen älskar nämligen skidåkning och fjällen. Alltså hur pyssliga får man lov att vara? Till och med en artificiell brasa, fina affischer, mysljus överallt och sen det bästa; tårtan. Eller tårtorna! 



Jo, två vita prinsesstårtor med en hemmagjord linbana emellan tårtorna. 



Ett jättegrattis Lotta på födelsedagen om några dagar och ett tack till tjejerna på avdelningen som fixade årets onsdagsfika. Det var helt fantastiskt gjort!!!

Sen fortsatte julandet i biljettkontoret. 

Vår fina tomtenissa Kats. 

Sen fortsatte den idylliska dagen med att jag höll på att förfrysa händerna när jag under 20 minuter fick skrapa fram röda faran utan handskar. Man kan ju tro att man bor i norr (och det gör jag ju) 



Ove bjöd på oxfilé och råstekt potatis, lite enkel onsdagsmat sådär bara. 

Och vovvis får avsluta denna sköna dag med en God Jul-hälsning. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback