Skämmes ta mig sjutton

"God morgon huset", säger jag tyst för mig själv när jag kliver in på jobbet. 

Idag var det lugnt och fridfullt men arbetsdagen gick iallafall fort. 
Kanske det berodde på lite fika på eftermiddagen. 

Och här står Bodilski och serverar harpluttar. 

Nä då, det var minibiskvier från Gateau. Tur att jag köpte två per person för de var ruggigt goda. 

Hemma serverade Ove mat innan hann stack på träning med innebandykillarna. Långa killen tränade och Soffi jobbar. 
Så en stund ensam innebar röj av boendet, tvätta och packa upp väskor och kassar till förbannelse från Siljansnäsresan. 
Jag fattar inte att jag tycker det är så tråkigt att packa upp efter en resa. 
Sen unnade jag mig en kopp kvälls-ro-te för att komma ned i varv. 


Kom då på att jag skulle ut till Arlanda för att lämna en nyckel till barnet, som jobbar natt. Gasen i botten och kvällsron försvann i diket på vägen. 
Väl framme i avgångshallen sätter sig vår gulliga lilla hund och SKITER mitt på golvet. 
Hur skämmigt som helst. 

Ja, ja bara att plocka upp och inte titta nån förbipasserande i ögonen. Jag vet redan vad de tänker. 

Nu är det hopp i säng för nu är det ordning på sömnen. 

//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback