Välkommen hem!

Ikväll när jag kom hem var det ljust och på Märsta station prunkar påskliljorna för fullt. 

Ibland har jag rena rama välkomstkomitteen på balkongen när jag anländer hemmet. 

Idag möttes jag av middag med gäst, Zandra, Soffis kompis. 
Det blev en lång middag med mys och snack. 

Tack familjen för att ni finns, när en uppretad morsa kommer hem. Det var lätt att skaka av sig det när man möttes av kärlek. 
Arbetsdagen började med hårt tryck på oss i biljettkontoret och med en krånglande dator. En dam blev särskilt drabbad och fick vänta länge på sina biljetter. Jag bad både om ursäkt och tackade för hennes tålamod. 
10 minuter senare kom hon in med en ros som tröst till mig. 
Jag blev så himla glad. 
Henne ska jag komma ihåg! 

I det stora hela blev det en bra dag med massor av hysteriska skratt med underbara arbetskamrater. 
Shake it like a goose, Jullan. 
//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback