Höstfredag

Vilken dag! 
Från att ha glömt att sätta på sig ansiktet (sminket) och rusat till bussen med blött hår i minusgrader till att upptäcka att jag hade lite plustimmar och tillräcklig med personal kvar för kvällens konsert och därmed kunna gå hem 1 timme tidigare! 
(Puh, vilken lång mening det där blev.)

Hemma kunde Ove och jag i lugn och ro laga fredagsmiddag tillsammans. 

Det blev ekologisk oxfilé med potatisgratäng och hemgjort vitlökssmör. 

Dottern jobbade till halv sju och skulle till kompisar men när hon fick höra menyn gjorde hon en avstickare hem. 
Vi fick en skön middag tillsammans alla tre. 

Och nu när hösten är här är det så mysigt att få tända levande ljus. 
Till och med balkongen fick lite mysstämning ikväll. 

Den här helgen är jag helt ledig och absolut ingenting inplanerat. 
Hm, ska kanske baka, läsa bok, promenera, åka ut med bilen, städa garaget..... 
Nä, stopp där! Inget planerat var det. 
Jag börjar med att läsa bok. Hur länge jag vill, för i morgon får jag sova tills jag vaknar. 
//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback