Horoskop och kreativa förslag

Idag hade jag en kund som blev så himla glad för de två sista biljetterna till en kommande konsert. Hon var från Japan och platade så däl som de göl näl de kommer flån Japan. 
Hon frågade mig plötsligt när jag var född. Jag svarade sanningsenligt 1965 och då plockade hon upp sin japanska almanacka och berättade att den här veckan hade jag inga bra dagar. Men det är året skulle något med min hälsa ske som krävde att jag agerade snabbt. 
Då blev jag helt kall med tanke på det som hände i våras. 
Hon gick och arbetsdagen gick vidare. 
Senare på dagen kom en dam som såg sig omkring i butiken och sen kom med ett förslag att vi skulle byta ut pipet i kölappsapparaten till en specialkomponerad trudelutt för just Konserthusets biljettkontor. 
Ja, det var den arbetsdagen - på det ena arbetet. På eftermiddagen drog jag till Voice, gjorde en inspelning som tog två minuter och sen åkte jag hem till sjuka dottern. 
Röjde diskbänk, lagade mat, gjorde ärenden på byn med dottern och avslutade med ett besök på kyrkogården. Vi besökte de vi känt och gick sen till minneslunden. Kolsvart ute och lite spooky. 



//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback