Inte skära bara rispa

Idag var det typiskt fredag på jobbet. Lite uppsluppet, lite galet och fullständigt hysteriskt. Massor med samtal och flera kunder frågade om vi hade roligt på jobbet då jag svarade med skratt i halsen. 
På lunchen gick jag och kollade lite affärer, åt yakiniku och bokade operation av födelsemärke en halvtimme senare. 
Lite så jobbar jag nu. Gör vanliga saker för att snitsa till med lite ovanliga. 
Födelsemärket på foten som en läkaren på Radiumhemmet tyckte jag skulle hålla koll på fick inte vara kvar på min kropp. Det är nu borta och satan vad den bedövningen gjorde ont. Jag förstår nu varför man torterar människor under fötterna. Det är jävligt effektivt. 
Jag började sjunga Lena Phs "Det gör ont" på operationsbordet. Och då säger doktorn:
- Jag förstår inte varför alla svenskar sjunger när det gör ont! 
Folk från sydligare breddgrader skriker och gapar istället. 

Jo, jo alla är vi olika och jag föredrar att sjunga än att skrika. 
Doktorn "bor" på tredje våningen. 


Tomten hälsade på i akvariet hos farbror doktorn. 

God lunch i ensamhet. 

Mammas nya julkrans till ytterdörren. Superfin! 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback