Bildtävling och göra bort sig

Nu på nattpromenaden med vovven träffade jag en före detta granne som är väldigt trevlig. Han berättade att han var gräsänkling ikväll, "nu när Eva jobbar natt" 
"Shit", tänkte jag, "sist jag mötte henne kallade jag henne Lotta!"

Och sen i tisdags när jag köpte årskort i simhallen så berättade Lena i kassan med ett stort leende att nästa höst står ju den nya simhallen klar nere på Vikingavallen. 
- Ja, de är ju galna som bygger på den där sjöbotten full med dy, säger jag. 
Hennes leende stelnar och jag kan liksom inte sluta. 
- Ja på Märstagymnasiet var det ju så mycket mögel att både lärare och elever blev sjuka. 
Nu först ser jag att hon är riktigt arg på mig. Här har hon glatt sig åt en ny fin arbetsplats och så står det en småfet olyckskorp som bara kraxar om mögel och dybotten. 
Usch, jag måste be henne om ursäkt nästa gång jag ser henne. 

Nu blir det bildtävling!
Namnet på tävlingen är: 
Gissa vems ägget är?
Svaret finns i bilden. 
Den som svarar rätt får en date med.... mig!!!

//Najno

Kommentarer
Fru W säger:

Det är ju Bodilskis ägg! Ingen annan av er på biljettkontoret skulle få för er att ta med ett kokt ägg ;-)

2013-11-03 | 09:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback