Namnsdag och fin middag

Först måste jag gratta dottern som har namnsdag. Min älskade dotter Sofia!
Och då måste jag berätta en konstig historia:

Ända sen Sofia var liten har jag av någon anledning kallat henne Soffi. Det har legat bra i munnen liksom.
Förra året gick min gammelfaster Arna bort och jag ärvde bland annat en hel del smycken av henne. Jag gick till auktionsverkets värderare i Helsingborg som hjälpte mig med värde och information. I ett av guldarmbanden hittade hon en gravering: Såffi (med å).
Det visar sig senare att det armbandet tillhört en moster till Arna, som hette Ann-Sofi, men som alltid kallats Såffi.
Såklart fick dottern det armbandet.

Jobbet idag var en härlig dag med möjlighet för oss alla fyra att äta lunch tillsammans. Det har aldrig hänt tidigare och kändes lite förbjudet.

Senare efter jobbet blev vi alla bjudna på middag på restaurangen Smak. En femrättersmiddag med fem olika viner till.
Det var så trevligt och maten och servicen var i världsklass.
Tack för maten den var god, vi blev glada och förstod;
mat är viktigt varje gång, särskilt med konsert och sång.

//Najno

Psst. Lyxigt med tandpetare på toa. Det är ofint att peta sig vid bordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback