Jomenvisst

... var det skönt att vara ledig i hela fem dagar och ha fest för studenter och dels kunna njuta av ren ledighet.
Helgen bjöd mycket vila men också en tur till stan med dottern.
Våra tjejträffar i stan vill jag aldrig vara utan.
Hon är så jäkla trevlig att umgås med min dotter.

Idag kändes det ändå väldigt bra att gå till jobbet som fast anställd.
Massor med energi och kollegan Adam tyckte det kändes dom om vi hade tomteverkstad. Uppackning av kartonger, lite rensning och dagen gick i ett huj.
I morgon blir det utbildning och det blir nog spännande. Visserligen på engelska men det går nog bra. Idag sålde jag förresten två biljetter till två österrikiska turister och klarade mig på tyska dessutom. Tänk vad lite fantasi och härmning av språk kan göra. Plötsligt pratar man ett annat språk och gör sig förstådd. Otroligt!

Hemma fick jag middag som vanligt och sen blev det kubbspel med dotter och hennes pojkvän.
Därefter avslutades kvällen med en lång och pratig promenad med mannen i mitt liv.
I morgon har vi varit ihop i 32 år och det ska naturligtvis firas.
Mer om det i morgon.

Guten nacht meine Freunden.

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback