Gott och blandat

Nu börjar jag bli stammis på det dära sjukhuset nära dig.
Jag har till och tagit reda på det optimala sättet att ta sig dit från Märsta och lite andra ställen.
Idag var det dags för mammografi.
För sju år sen gjorde jag det för första gången och hade bestämt mig för att det fick bli den enda, för det gjorde så satans ont och sköterskan var allt annat än snäll.
Men omständigheterna gjorde att jag i år tvingade mig själv att gå.
Denna gång gick det mycket bättre. Så glad i hågen åkte jag vidare till jobbet.
Ett långt härligt telefonsamtal med bästa Sus gjorde början på dagen ännu bättre. Vi bara måste åka till Halmstad snart. I september blir det av hoppas vi.

Dagen gick i ett rykande tempo med massor med telefonsamtal och övning i nya programmet. Det funkar jättebra.

Missade tåget, tog en äcklig glass och blev hämtad av mannen på station då ingen buss gick.
Har inte SL fattat att folk vill åka hem med buss vid 19.45-tiden?
Skärpning SL!

Kvällspromenad, kvällsdusch och nya sängkläder i sängen.
Ja, vad säger man?
Dagen kunde inte ha slutat mer perfekt.

Och under gardinen står hunden och skäms!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback