Äntligen måndag!

På jobbet har vi en konsertserie som heter Äntligen måndag.
Jag har väl aldrig kunnat identifiera mig med det uttrycket men idag kändes det helt okej att utbrista:
- Äntligen måndag!!

Jo, jo, som Lars Ekborg sa i en sketch.

Mannen och jag gjorde praktiska ärenden idag, bland annat skaffade nytt pass till honom.
Vi satt och väntade på vår tur i drygt en timme.
Herregud, vad kul att kolla på folk som skaffar pass, det kan man verkligen göra på tusen olika sätt.
Vi har ju våra stammisar på jobbet som bara ringer för att prata, inte beställa biljetter. Detsamma gäller för polisen kan jag säga.
Rolig stund som avslutades på det gigantiska ödsliga Sollentuna centrum.
Snacka om att centrummarknaden är totalt överhettad.
Tragiskt att se!

På hemvägen kom vi på att Chili idag fyller 4 år.
Lite goa tuggben och en leksak fick hon i present.

Många steg tog jag dessutom idag. Hela 11.343 stycken.
Ove och jag gick en lång promenad längs Märstaån. Där har en konstnär gjort fantasidjur och placerat de i naturen och på parkbänkar.
Vi röjde runt bland A-lagarna och fotade.
Helkul!!!

//Najno

Psst... Slänger med ytterligare en bild på mitt badande i lördags. Kan inte fatta att jag vågade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback