Nobelfeber och juletid

Åh, nu är det sådär spännande i det blå huset som det är varje år runt den 10:e december när Nobelpriset ska delas ut. 
Drygt ett dygn innan den tv-sända prisceremonin myllrar det av tv-folk och människor som ska rigga scenen till det blomsterhav som vi ser på scenen. 

Jag som är notoriskt nyfiken var ju tvungen att bege mig till Stora salen för att se årets tema. Och jag vet hur det kommer se ut i morgon på TV, men jag säger ingenting. 
Det ska ju bli en överraskning för oss alla. Fint blir det iallafall. 
Jag fick med mig Jullan och av någon anledning gick vi omkring och viskade med varandra på 1:a balkong. Vi ville liksom inte störa, eller så är det för att vi jobbar/jobbat som publikvärdar och då viskar man hela tiden. 
Jag stötte på Toscanini i korridoren. 

Och Jullan mötte en annan skönhet. Minns inte vem det var men Jullan blev blyg. 



Var är näsan? Där är näsan!


Såja, upp med hakan! 

Julen närmar sig hemma. Allt utom tomtebord och julgran är framme och den första julklappen är inslagen. 


//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback