Långresa och fredagsmys

Dagen började med att Ove och jag reste i en och en halv timme till Huddinge sjukhus. Det är där jag ska göra min halsoperation. 

Det var avsatt 2 timmar för läkarbesök och det tyckte jag lät väldigt länge. 
Först träffade jag operationsläkaren och snackade med henne. 
Sen fick vi gå ut i väntrummet och där hängde en skön lampa i taket. 

Efter mycket väntan fick vi träffa narkosläkaren. Och efter ytterligare väntan fick vi träffa sjuksköterskan. 
Och precis innan vi skulle gå ville de ta ett EKG också. 
Jo, det blir nog bra det här. Fast läskigt känns det när de pratar om att man kan bli förlamad i ansiktet efter operationen. 
Så det försöker jag glömma snarast. 

Längst nedanför den jättelånga rulltrappan vid sjukhuset satt tomten och spelade saxofon. Det var så mysigt så han fick några kronor. 
- Ho ho, sa han och vinkade. 

Hemma har vi en hund med väldigt dåligt bordsskick. 
Men fotogenique är hon. Sitter blick still när man fotar - ibland. 

//Najno 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback