Musik och liv

Har under den här veckan skärpt till mig ordentligt med sömnen så i morse gjorde jag mig i ordning och hade relativt gott om tid.
Kändes skönt att inte göra allt med andan i halsen. I vanliga fall börjar jag inte andas förrän jag sitter på tåget, på väg någonstans.

En arbetsam dag blev det och det enklaste hade varit att åka hem och soffpotata sig.
Men jag valde i stället att gå på konserten. Och vilken konsert det blev.

Ja det går inte att förklara, det måste upplevas. Fan, vilken bra orkester vi har i det blå huset. Och vilken stämning de kan åstadkomma. Bara att tacka och ta emot.
Tajmingen med pappas arbetstid blev lyckosam och därmed åkte jag taxi hem i tryggt förvar i taxibil.
En burgare på Max fick avsluta den långa och härliga dagen.

//Najno
Psst.... Bilden nedan är min enkla lunch. Varm, gratinerad lyxsmörgås med räkstuvning på Hötorgshallen. Det var bara ett glas kallt vitt vin som saknades.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback