Havet och månen

Här har det hänt saker i helgen. Ute på en ö i havet var internetkopplingen lite sisådär.
I fredags kväll begav vi oss ut med Wibsons till deras Guldslott.

Vi bestämde att de var lika bra att ta kräftorna och snapsen på fredagen. Så med en urusel lunch i magen (torr kall macka som skulle vara saftig och varm) körde vi ett riktigt race. Festen avslutades med nattbad och uppträdande på flytbryggan. "Fångad av en stormvind" blev väldigt bra med naturlig stormfläkt.
Lördagen tillbringades lugnt och stilla för oss tjejer. Vi tittade på när killarna grävde gropar och gjorde en ny väg (E98:an heter stigen nu).

Sen grillade vi färsk oxfilé och njöt av underbar mat. Och när vi var riktigt mätta och glada blev det nya nattbad, tvagning och bastubad.

I morse var det riktigt segt att gå upp. Thompa skjutsade över mig till Ljusterö och därifrån tog jag bilen till Sjöhistoriska och Filharmonikerna i det gröna.
Vi satte publikrekord idag. Får läsa i DN i morgon hur många vi var.

Nu är jag äntligen hemma och totalt slut. Har stått i 6 timmar och ätit endast en korv med bröd.

I morgon är jag ledig och ensam hela dagen. Det ska bli så skönt!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback