Ledig lördag

Känns som om det var evigheter sen jag var ledig en lördag. Det var det också...
Så idag tog jag igen det.
Sov tills jag vaknade, sov lite till i badkaret, gick på fotoutställning, lyssnade på Den Sjungande Snickaren (Nisens prins) i ösregn. Tvättat och plockat lite hemma och den åt mannen och jag kräftor. Härligt att bara få klämma i sig en hel kartong kräftor och bara äta stjärtarna och slippa det andra slafset.

När Chili och jag sen gick ut på sena kvällsturen hamnade vi på rockkonsert vid Tingvalla. Superbra band med medlemmar från Europe. Haugland var dock inte med (jag bor ju granne med honom upptäckte jag i våras).

Sen mötte vi Timmy, en jättestor amstaff, som älskar Chili. Han sprang lös och hade en full matte som kom långt efter. Vi pratade lite, när plötsligt stora hunden anföll en stackars indier som antagligen just kommit hem från jobbet. Då såg jag hur snabbt hunden ändrade humör. Tur att han gillar oss iallafall.

Se det var en spännande promenad i mjukisbyxor!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback