Ensam hemma del 13

Hela dagen idag har jag längtat hem till min gräsänkekväll.
Mannen i mitt liv är ute på en ö i havet med sina lekkamrater. De säger att det är fiskehelg, men ingen vet vad som händer på de där resorna.
Det enda jag vet är att min man brukar vara förkyld och sjuk efteråt. Men kul verkar det eftersom denna resa görs två gånger per år.
 
Dottern skulle på 250-dagarsfest på KC med några kompisar så därför skulle bara jag och hunden gosa oss i soffan och äta ostbågar och titta på film. Fy satan, vad jag längtat!
 
På vägen hem talar jag med dottern och tjejerna och hon är hemma hos oss och göra sig i ordning och "förar".
Jag springer därför INTE till tåget, missar det och bestämmer mig för att äta en härlig fredagsmiddag på Stockholms central.
 
 
Burger Kings bacon- och ostburgare är supergod!!!
 
Väl hemma i hemmets lugna vrå är musiken på högsta volym, tre glada tjejer springer runt i lägenheten och sminkar, sprayar, fixar, byter kläder och jämför sig inför festen.
 
Lugn och ro, jo pyttsan. Jag vill ju framstå som en vanlig ordentlig mamma så jag ställer mig och viker tvätt! På en fredag kväll. Som tur var kom jag till sans och låste in mig i sovrummet och betedde mig som jag brukar. Slappandes framför TV:n med mobilspel i högsta hugg.
 
På vägen hem i bilen upptäckte jag en underbar ljusglob i rondellen i Märsta. Jag bestämde mig för att ta kort på den, medan jag körde. Jag körde tre varv i rondellen och fick två bra bilder - trodde jag.
När jag nu sitter vid datorn och ska lägga upp en av bilderna ser jag att jag har spelat in mina varv i rondellen på film!
Tyvärr kan man inte lägga upp filmer här, iallafall vet jag inte hur man gör.
 
Men fin ljusglob var det, ni får använda fantasin helt enkelt.
 
Nu väntar två dagar av noll plikter.
 
// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback