Ledig och fågelfri

Min plan idag var att tillsammans med hunden sätta mig på tåget till Nynäshamn och läsa bok och kolla in nya ställen. Så blev det inte.
Det blev mycket bättre.

Vaknade utvilad vid 11-tiden. Kära K var ledig och ville gå en promenad. Sagt och gjort. Jag var ute i två timmar varav drygt en timme med henne och vi pratade om ALLT! Skönt.

Sen kom jag hem och hoppade upp i mitt soffhörn och läste bok.
Dottern var hemma med feber. Hon har låg grundtemperatur och hade 37.6. Själv hade jag 38 när hon bad mig testa.
Så eftersom jag hade mer "feber" än dottern så fick hon göra lunch till oss.
Rättvist va?!

Vi tog sen en tur med moppen och köpte garn och gick till bibblan.
Efter ytterligare en lång promenad med hunden kom jag hem och då lagade mannen middag.
Nötytterfile med potatisgratäng. En enkel tisdagsmiddag alltså.

En dag i friluftslivet och matens tecken.
Livet börjar ordna upp sig igen!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback