Höga krav - inte bra för mig

Igår kväll/natt när jag skulle sova tänkte jag samma tanke som jag tänker varje kväll:
"I morgon när jag vaknar tidigt är jag pigg och redo att möta en ny fin dag. Jag ska gå en jättelång promenad och sen ska jag röja arbetsrummet."

Jo, så tänker jag varje dag även om föremålet för röjning kan variera.
Nå, vad sker i verkligheten?
I morse väckte Chili mig vid 11. Jag var helt utmattad. Vi gick en lång promenad men inte tillräckligt lång för mina tankar. Sen kom vi hem och då hade två filmer från Lovefilm kommit. Jag tittade på "Medan åren går" och den var jättebra. Sen skulle jag läsa lite innan röjning i arbetsrummet och jag somnar efter fem minuter. Vaknar av att man och dotter kommer hem från skola och jobb. Jag är ännu mer utmattad. Går en liten promenad och la mig i badet och läste. Somnade inte!
Ikväll kommer jag ligga i sängen och tänka:
" I morgon ställer jag klockan på 6.30 så jag är pigg och glad och hinner röja arbetsrummet innan jag åker till jobbet"

Skulle inte tro det va?!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback