Händelserika dagar (3 st)

Jaha, så har man blivit ett år äldre. Fast på hastigheten och av antalet fester att döma så blir jag bara yngre och yngre.
På min födelsedag hann jag faktiskt med två (2!) fester.

På eftermiddagen bjöd mor på en helt underbar tre-rättersmiddag med massa skumpa till maten. Så jag var riktigt glad i hatten när sen Ove och jag dundrade in hos Svensson, Svensson på "efterfest".

Där blev det mer livat och under kvällen behövde jag tömma blåsan. Och numera är det så att jag inspekterar säkerheten i alla badrum jag besöker (tittar inte längre i badrumsskåpen) och det här är nog det värsta jag sett.

Varning för nästa bild:



Vad gör halkgrodorna för nytta på KANTEN av badkaret. Fru Svensson?

De ska ligga på botten så man inte halkar och slår huvudet i badkarskanten!!! Upprörande är vad det är.

På söndagen var huvudet tungt i början men mot kvällen lättade det och dottern och jag tog oss in till stora stada och gick på Fotografiska muséet och såg två fantastiska utställningar.



Sen åkte vi bil i ett folktomt Stockholm och åt en härlig middag på den fina restaurangen MC. Ligger visst på lite olika ställen i stan.

Idag måndag har pappa äntligen fått sin påskpresent. Han fick en båttur i Stockholm av mig och inte förrän idag blev den av. Kanske årets regnigaste dag (ialla fall i Märsta) men när vi kom in till stan sprack det upp. Vi började med att ta en drink på Hotell Diplomat (fint ska det vara) och sen åkte vi lilla skärgårdsturen där min kompis från K-huset guidade. Tack Cecilia för en härlig båttur.



Vi åt lunch på båten och därefter gjorde jag dagens goda gärning. Jag såg till att pappsen fick ett par nya brallor. Han köper väl kläder en gång vart tionde år, så det var en bedrift.

Sen åkte vi hem och därefter åkte dottern och jag (dottern körde) till Kolsta och jag blev en innebandymamma som tittade på en träningsmatch. Tjejerna vann och dottern blev utvisad. Ingen fattade varför men hon tog det bra.

Nu blir det hopp i säng med mobilen och lite Wordfeud.

Plötsligt älskar jag livet!

// Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback