Säng säng säng - sova sova sova

Herreminje vad jag har sovit gott i natt! I hela elva timmar på raken har jag snarkat och snusat.

Gissa om hunden var nödig på första promenaden kl 11.30. Snart ska vi träffa bästa kompisen Daisy och hennes matte och gå ut och leka kurragömma. Ska försöka få ett kort på de båda när de leker som två människobarn, fastän de är hundar.

Annars har Chili hittat sin favoritplats i hemmet. Att sitta i en brunbeige soffa med en brunbeige kudde är fint när man är en brunbeige hund. Vi har tänkt på allt i inredningssyfte som ni ser:



Däremot passar inte de rosa kinderna in i inredningen så nu måste jag ta tag i rosacean som har blossat upp igen. Varje kall vinter och varm sommar blir jag som ett fyllo i ansiktet. Röd och svullen. Men det är ju tur att det finns medusin även för sånt.



Annars känns det bra nu. Har bestämt mig för att INTE invänta vårdepressionen i år. Den kom inte förra året och får fan inte komma hit i år heller.
Ska bara be familjen att hålla mig i tyglarna eftersom jag har en tendens att ta på mig för mycket roliga saker under våren. Och då blir det stress och elände.

Amen vi hörs da!

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback