Hänt på tåget i juni

Efter ett långt uppehåll har jag fått så mycket påtryckningar från mina trogna läsare (5 stycken) att jag bara måste göra ett inlägg.

Häromdagen skulle jag som vanligt åka till jobbet, klockan var åtta på morgonen. På perrongen i Märsta står en gubbe och röker cigarr. Jag tänker:
- Usch vad det luktar illa, bara jag inte hamnar i närheten av honom.
Det syntes säkert vad jag tänkte för när vi kliver på tåget placerar han sig fem bänkrader framför mig med blicken på mig. Han totalstirrar på mig, jag stirrar tillbaka och blir nästan rädd för han släpper mig inte med blicken en sekund.

I Upplands Väsby kliver en annan kille på, sätter sig mittemot mig, lägger ryggsäcken på sitsen framför sig och tar upp en tändare och något annat. Han tänder, vad jag tror en cigarett och jag ska precis säga åt honom att man inte får röka på tåget när jag ser att han har en glaspipa i handen med något grumligt i. Han sitter och knarkar på tåget mitt i rusningstrafik! Ingen rök kom från pipan men efter ett kort tag börjar det lukta hasch som tusan.
Då bestämmer jag mig för att kliva av i Rotebro, men precis när jag tänkt göra det kliver det i Rotebro på en tredje karl som får fullständigt spel av att en ung tjej sitter med fötterna på sätet mittemot. Han nöjer sig inte med att be henne ta ner fötterna utan skriker och svär så hela vagnen reagerar.

När sen den fjärde mannen börjar tala (läs skrika) i telefonen på arabiska, då har jag fått nog av galna män.

Jag kliver av i Norrviken och byter vagn.

Behöver jag säga att tåget även var försenat 10 minuter?

// Najno

Kommentarer
Ullis säger:

Äntligen tillbaka!!!! Tjohoooooo :-)



Fy för pendeltåg och läbbiga typer....

2011-06-21 | 22:41:41
Pernilla säger:

Tänk vad lite påtryckning kan göra ;)

Nu vill vi ha en uppdatering minst varje vecka!

Kram

2011-06-22 | 17:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback