Drama queen

Kan det vara mitt mellannamn - Drama queen? Varför händer det alltid så konstiga saker när jag ska göra något? 

Nåväl detta hände idag:

Vi var i Upplands Väsby på dop. Det var så mysigt och det var så kul att få träffas hela familjen och alla småttingar som vi har i Oves stora familj.

I en familj kom mor, (Oves systerdotter) och hennes dotter. När vi skulle åka hem visade det sig att lilla dottern skulle följa med sina kusiner till Haninge och mamman skulle ensam åka tåg från Väsby till Uppsala för att sen transportera sig vidare hem till Hedemora med tåget.

Vi tyckte synd om henne att hon skulle sitta i Uppsala drygt en timme och vänta på sitt tåg så vi erbjöd henne att komma hem till oss eftersom hon aldrig varit hemma på Lycko och sen skulle jag skjutsa henne till Uppsala.

Vi åkte till oss och när vi bestämmer oss för att åka mot Uppsala centralstation så tittar systerdottern snabbt på biljetten och då visar det sig att hon sett fel på en kvart. Nu blev det plötsligt väldigt bråttom! Jag, dottern (min alltså) och systerdottern slänger oss i bilen och plötsligt har vi bara 23 minuter på oss att ta oss till Uppsala C. Nina drar pellen i botten och kör i 150 km/tim till Uppsala.
PÅ 24 minuter är vi i Uppsala men hittar då inte stationen för inga skyltar finns. Jag kör upp på en väg (visar sig vara en gångbana) och systerdottern kastar sig ut och hinner precis se tåget rulla från Uppsala PÅ TID!!!!
Det har väl aldrig hänt förut?

Vad göra? Jo, man åker då vidare till Sala. Systerdotterns man möter upp på halva vägen och i Sala passar vi på att besöka toalett och ICA och köpa middag (youghurt med müsli och en briebaguette).

Vet ni förresten att i Sala på ICA Kvantum kan man köpa lösa kokta ägg med liten tub kaviar:


Tre timmar efter vi lämnat hemmet är vi så tillbaka på kära Lyckostigen.

Eftersom jag inte vill lämna ut några ansikten på bloggen utan att fråga får ni en interiörbild från kyrkan idag:


// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback