Mumsfillibabba!

För en gångs skull var det jag som fixade maten igår kväll.
Visserligen bara spagetti och köttfärssås, men det var skönt att stå och filosofera vid spisen.

Mitt i filosoferandet såg jag vad det stod på påsen med färska pasta:



Jäkla tur att pastan var frisk och inte sjuk. Betyder det kanske att det är ren hälsomat vi äter här hemma?

Köttfärsen blev också frisk och kry:


Jobbigt bara att skura spisen efteråt. Och som inte det var nog så ställde jag mig och gjorde lasagne till mig och tjejerna, som på fredag (läs idag) åker till Bjursås till Annnikas fina fräscha husvagn för att vi ska titta på andra deltävlingen i Melodifestivalen.

Då kommer jag ihåg ett år när vi åkte; jag hade ryggskott och var genomförkyld, Annika hade brutit armen och hade en monsterställning på sin högra arm, Ullis hade just fått veta att hennes mormor hade avlidit.

Och ändå åkte vi! Och vi kom fram som vi skulle och laddade upp för festival och när det åter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback