Irritation -> Glädje

I morse när jag kom med bussen till Märsta station hade någon eller några med illgröna västar smällt upp ett partytält mitt i gången mellan bussarna och pendeltågsstationen. Vi var nog många som muttrade och blev bra irriterade över att vi tvingades gå i snöhögarna på sidan av gången.

När jag precis kommit runt hörnet på tältet och faktiskt tänkte slänga ur mig en syrlig kommentar kommer det en glad kille och stoppar upp en flätad korg med nybakade bullar under näsan på mig.

- Varsågod, vi bjuder på kaffe och bulle idag!

Snacka om att jag bytte sinnesstämning på en sekund.
Jag blev jätteglad och tog glatt den största bullen.

Hann inte ens komma in i tåget förrän jag klämt i mig halva bullen.
Så här såg den ut när jag kom på att den skulle fotograferas:



Sen blev jag lite sur igen för jag hade ingen dricka med mig och jag dricker ju inte kaffe så där satt jag och blev torr i munnen efter bullen.

Drack lite te när jag kom till jobbet i stället och då kändes det genast bättre.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback