En helt otrolig lördag och maklig söndag

Fan, ibland har man sina ljusa stunder. Som när jag t.ex. kom på att jag ville ta mina bästa kompisar och göra julgodis med dem. Jag hyrde helt sonika Ekillaskolans hemkunskapssal och så var vi fyra tjejer (två var sjuka) som igår fick varsitt kök med stora arbetsbänkar och så gjorde vi julgodis med Peter Jöback i bakgrunden.

Vi pausade med glögg och fika och det var verkligen så där Bullerbyidylliskt. Åh, jag var så lycklig!




När vi bakat klart blev vi bjudna på middag av våra män. Det började med bubbel och varsin jätteros. Sen fortsatte det med rostbiff och potatisgratäng och därefter hemgjord äppelpaj med äpplen från egna trädgården.

Vilken kalaskväll:



Men sen utspelade sig ett drama i badrummet hos Svensson, Svensson. Dessa halkgrodor lever ju liksom sitt eget liv.
Först var där inga grodor, sen poppade två av de upp på väggen i duschen;



sen försvann de igen och nu är jag beskylld för att jag har tagit med mig de hem, vilket jag absolut inte har.
Var ska det sluta?

Natten slutade i alla fall sent/tidigt som vanligt och idag har jag så ont i skallen. Men, men, plikten kallar och det är dags för årets produktion av julkort.
Det kan man bara inte missa, inte ens efter en hejdundrande fest.



Den som är snäll får ett julkort!
Oj, jag lovade nog för mycket. Nu har vi gjort 30 stycken så om du inte får något är det inte för att du är dum utan för att vi inte orkade pyssla mer.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback