Tokig tisdag

Inte så tokig tisdag faktiskt. Det blev helt enkelt en riktigt bra tisdag. Visserligen trött i morse och ingen har ännu vågat ta boken från busshållplatsen.



Däremot var det något dramatiskt som måste ha hänt i dag på Sveavägen eller i tunnelbanan eller någon annanstans i närheten av jobbet för plötsligt parkerar en polispiketbuss och en polisbil lite slarvigt direkt utanför oss. Poliserna kastar sig ur bilarna, springer ut mitt i gatan men ser sig bara nervöst omkring och sen var de borta.
Kanske ett rån eller något i tunnelbanan? Lite läskigt var det i alla fall. Jag gick ut på på rampen vid Kungsgatan men när jag såg alla poliser titta upp mot husen blev jag nojjig över att det kanske stod någon med vapen i ett fönster så jag gick snabbt in igen.



Det händer verkligen mycket utanför vårt vackra fönster.

Sen fick jag byta pass med en kollega som skulle ha nästan en blinddejt. En kille hoppade häromdagen av tåget för hennes skull och blev så inspirerad av hennes utseende så han har ritat två klänningar som han ville visa henne. Jag undrar hur det gick? Det får vi veta i morgon.
Bytet innebar i alla fall att jag slutade tidigare och väl hemma tog vi en tur till Sigtuna och Våfflan och åt glass och träffade två tredjedelar av JB's. Det var väldans trevligt med glassällskap.

Resten av kvällen har jag tillbringat med mitt nya favvospel på telefonen: Wordfeud - alfapet på telefon. Alla ni som har Iphone och gillar spel och bokstäver bör ladda hem denna gratis applikation.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback