Städa, städa, varje freda'

Ställde klockan i morse fastän det var ledig dag. För idag tänkte jag överraska dottern med att städa hennes rum och det kan ta några timmar.

Faktum är att jag gått och laddat hela veckan för detta. För ett halvår sen sa jag att jag aldrig mer skulle göra något för städningen i hennes rum och hon har skött det själv med blandat resultat. Och jag är ju ingen tjatmorsa så jag har bara stängt dörren för att slippa se eländet.

Tyvärr tycker jag ju om att städa så jag tog mig an hennes rum vid 12 och vid 16-tiden var jag klar. Synd att jag glömde ta en före-bild, men här kommer en efter-bild.



Hela golvet var fyllt av kläder och handdukar och hela soffan hade ett berg av kläder på sig. Jag har idag vikt nästan 70 t-shirts och linnen. Snacka om överkonsumtion!

Senare gick vi till kvarterskrogen "Lite till" och åt biff med bea och pommes. Satan gott var det.

Och hemma har vi ett spöke:



Det är killens One-Piece hon har på sig. Som om hon inte hade tillräckligt med egna kläder.

Suck och god natt.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback