Resan är mödan värd

För någon vecka sen skulle jag ha gjort ett bildreportage om min resa till jobbet. Den blev abrubt avbruten av att jag tappade månadskortet på spåret i tunnelbanan och så blev den dagens blogg fylld av en historia.

Nu kommer det efterlängtade reportaget:

Här kommer 575:an. Det är den bussen som flera gånger struntat i att stanna vid min hållplats och så har jag fått ringa och skälla på trafikledningen.



Nere vid Märsta station ligger det vackra stationshuset som en mordbrännare tände på för flera år sen, men som är uppbyggt igen.



Inne på pendeltåget har man numera satt upp dessa klisterlappar:



Då undrar jag om det här är tillåtet, för så här måste man sitta i de nya vagnarna. Jag når inte ner till golvet ordentligt.



Sen kommer vi till tunnelbanan på Hötorget och där är det så fiffigt att huset jag jobbar i är så känt att det till och med finns en bild på det på golvet:



Rulltrappan, däremot, är nästan alltid ur funktion. Jobbigt för en latmask som jag:



Och varje dag får jag nu gå förbi den här godingen:



Och nu är vi framme, dags att göra lite nytta:



// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback