Musik är härligt....

... om man själv får välja när, var och hur den spelas.

För om man sitter på tåget hem kl 20.30 en fredag kväll efter en veckas jobb (nåja inte alla dagar) och bara vill ha lugn och ro då blir man jävligt förbannad när det kommer på två jeppar och hysteriskt försöker få igång de trötta resenärerna med panflöjt och ännu mer hysteriskt gitarrspel.

Visserligen spelade de bra och var glada, men fan alltså, hade jag velat höra dem hade jag betalt konsertbiljetter. Jag hatar att bli påtvingad saker jag inte bett om.

När de sen dessutom stoppar upp en tiggarpåse under näsan på en fast man sitter och läser då har man (jag) bara lust att plocka fram en k-pist och skjuta vilt omkring sig.
Jag blev så förbannad att jag glömde fotografera eländet.

Så avslutas en helt vanlig fredag.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback