Hört på tåget 13/9-10

Först vill jag ju börja med att tacka alla pappskallar som sitter och snackar högt i mobiltelefonen när jag sitter som passagerare på pendeltåget. De vet inte att jag har paraboler till öron. Tråkigt för dem och roligt för mig.

Tjejen som pratade i telefonen hade en rätt genomskärande röst. Vi satt inte ens i samma del av vagnen men jag reagerade på den gälla rösten och började så småningom att lyssna på hennes samtal.
Vad jag förstod så hade personen i andra änden problem med sin mage:

- Amen asså om du är så där dålig i magen kanske du ska prova sån där sköljning, du vet.

Andra personen frågar (kanske) vad hon menar.

- Asså typ sån dära tarmsköljning eller vad det heter. Amen asså det är väl en sån dära slang som de stoppar upp därbak. Fast det är klart, då kan man ju bli förslappad därbak.

- Amen asså jag har ofta sån där ballongmage elelr vad det heter. Du kanske är allergisk mot gluten, då blir magen jättedålig.

Sen var vi framme i Märsta och dottern hämtade mig med moppen och vi åkte till COOP och handlade.

I morgon är jag ledig och har lovat att servera pannkakor när hon kommer hem från skolan.

Nån lyx ska hon ha dottern med en mamma som slänger benen efter sig på dagarna.



// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback