Fika hos farmor

Chili och jag begav oss till farmor, som bor i Solna, är nittio år men fortfarande i gasen.

När farmor öppnar dörren har hon ett stort hål i tandraden. Det visar sig att hon precis ramlat platt fall innan jag kom och landat på ansiktet så en av framtänderna åkte ur. Skrubbsår på näsan hade hon också.

Hon säger:
- Den (tanden) satt ändå löst.

Och hon var lika glad ändå och vi fikade och pratade i hennes vardagsrum. Chili älskar att var hos min farmor för hon får alltid leverpastej där. Dessutom finns det härliga tofflor att leka med.

Min farmor har såna där tofflor med klack och fjädervippa ovanpå. Medan vi sitter i stora rummet och pratar försvinner Chili och efter tag kommer hon ut från farmors sovrum med en stor ljusblå fjädervippa i munnen.
Hon rusar omkring på farmors ryamatta och leker med vippan bakom ryggen på farmor, som inte anar någonting.

När vi ska gå hem känner jag mig tvungen att erkänna min hunds "brott" och berättar att Chili förstört hennes tofflor.
Då säger min underbara positiva farmor:

- Äsch, det gör ingenting, jag använder de ändå inte.

Fast det vet jag att hon gör!

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback