Trött dag!

Tänk att jag blev så trött idag, jag som var så pigg igår kväll och natt.

Mina arbetskompisar bjöd med mig på galavisning och mingelfest igår. Vi fick se en helt underbar dokumentär som heter "Män som simmar" och handlar om ett manligt konstsimlag. I laget deltar en av våra arbetskamrater. Filmen var så fin och rörande och håll utkik när filmen kommer på SVT, om den nu gör det. De hade ett finger med i filmen så jag hoppas verkligen de kommer att visa den.
Efter filmvisningen gick vi trettio meter till "Tvålpalatset" och fick en god buffé och drink och gott rött vin. När jag skulle hem med tåget stod det på tavlan att nästa tåg gick 05.47. Jag fick panik och tog en taxi hem. Det blev en dyr gratiskväll.....

Här är mina tre ljuvliga kompisar, ursäkta att det är så mörkt men vi var liksom i en grotta igår:


Alltså jag är så bra på fotografering. Hej hej, Pernilla, Katarina och Bodil.

Katarina provade även simmössan man fick som give-away.


Igår hade hon en kund som klagade på att de var så många koder att hålla reda på och han var så arg, så han höll på att spricka. KD förklarade lugnt att koder behövs i de flesta fall nuförtiden. Men kunden blev bara ännu mer upphetsad och sa till slut:

- Jag är så trött på alla koder. Till och med när man ska på toaletten på Medborgarplatsen måste man skicka ett sånt där PMS till toaletten.

KD svarade:
- Du menar ett SMS!

Då blev kunden så arg så han gick.....

Ja, verkligheten överträffar sagan hundra gånger om.
Tack alla rara människor som bidrar till att den grå vardagen blir uthärdlig utan att ni vet om det.

Så här såg det ut i morse vid busshållplatsen:



Och så här hjulbent var en karl framför mig på tunnebanestationen i morse:


Den hjulbente är till höger, men jag ser att bilden inte blev så bra. HA HA HA!!!!


// Najno













Kommentarer
Katarina säger:

Like! :-)

2010-10-30 | 00:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback