Hur kan man bli så mätt?

Det är en så fruktansvärt orättvis värld vi lever i och ingenting verkar jag göra åt det just idag.
Nu har jag klämt i mig färsk pasta med kyckling och vitlökssås. Vilade en stund och fick sen ner en bakelse från Vetekatten. Det gick så fort att jag glömde fotografera den fina tårtbiten.
Och nu sitter jag och tänker på, nästan med skam, hur det finns massor med människor som inte fått äta sig mätta i världen.

Jag är så otroligt glad att jag lever i den här delen av världen. Det sa en egyptier till mig att jag skulle vara när vi var på semester och pratade fattigdom och jag tog upp skammen med att vara "en rik svensk" jämfört med de otroligt fattiga egyptierna.

Ja, man kan ju inte hjälpa att man blev född på den här delen av jordklotet och det är bara att vara glad och generös mot andra.

Nu ska jag lyssna på P1 och meditera lite genom att skjuta lite meningslösa bollar på en vägg (dataspel).

OBS! Jag köpte inte bakelse till enbart mig, utan till hela familjen. Det är inte bara jag som ska få dåligt samvete.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback